Redaktor1966 - 2013-06-09 19:14:09

Elektryczne skutery, roweroskutery, hulajnogi, motocykle:
http://www.ekorowery.pl/
http://www.skuter-elektryczny.com.pl/ 
http://www.ekoskutery.pl/ 
http://www.acari.pl/skutery
http://www.zubreuropejski.pl/
http://elektroskutery.pl/
http://www.samochodyelektryczne.org/huler.htm
http://www.huler.eu/ 
http://www.skuterowo.com/
www.skutery-rowery.pl/
http://www.e-skuter.com/ 
http://www.amsil.com/
http://hulajnogi.istore.pl/pl/hulajnogi-elektryczne
http://www.nitrotek.pl/hulajnogi-skuter … jnogi.html
http://hulajki.pl/39-elektryczne
http://scooter.sisco.com.pl/
http://www.powerizer.pl/?p=productsList … lektryczne
http://www.latawki.pl/products/361/p/1636
http://moto.viphost.pl/files/hulajnoga_ … a_350.html
http://quady.sklep.pl/200-hulajnogi-elektryczne
http://www.rowerkowo.pl/sklep/hulajnogi … h-500.html
http://www.motofakty.pl/tag/elektryczny-motor/
http://gadzetomania.pl/2009/06/06/elekt … -za-grosze


Akumulator litowo-siarkowy
https://www.google.pl/search?q=Akumulat … =firefox-a

Akumulator Li-Air (litowo-powietrzny)
https://www.google.pl/search?q=Akumulat … =firefox-a


http://kopalniawiedzy.pl/SMC-samochod-e … rgii,13727 | 22 sierpnia 2011, 13:04
SMCs - REWOLUCJA NA RYNKU POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH?
Akumulator opracowany przez Nanotek Instruments ma wszelkie szanse stać się przełomowym urządzeniem na rynku pojazdów elektrycznych. Specjaliści zaprojektowali urządzenie przechowujące energie, która jest w stanie bardzo szybko uwięzić dużą liczbę jonów litu pomiędzy elektrodami, których działania wspomagają duże ilości grafenu. Naładowanie takiego akumulatora, który mógłby napędzać samochody elektryczne, może trwać mniej niż minutę. Urządzenie przyda się również np. do przechowywania energii ze źródeł odnawialnych.

Wynalazcy nazwali je „surface-mediate cells" (SMCs). Już w tej chwili, mimo, że materiały oraz konstrukcja urządzenia nie zostały zoptymalizowane, charakteryzuje się ono osiągami przewyższającymi zarówno konstrukcje litowo-jonowe jak i superkondensatory. Gęstość mocy urządzenia wynosi 100 kW/kg, jest zatem 100-krotnie większa od baterii litowo-jonowych i 10-krotnie przekracza możliwości superkondensatorów. Im większa zaś jest gęstość mocy, tym szybszy transfer energii, a co za tym idzie - tym krótsze czasy ładowania. Ponadto gęstość energii - czyli ilość energii, którą można przechowywać w danej objętości lub masie - sięga 160 Wh/kg. Jest więc porównywalna z gęstością baterii litowo-jonowych i 30 razy większa od gęstości konwencjonalnych superkondensatorów.
Jeśli porównamy SMC i baterie litowo-jonowe o tej samej wadze, to napędzany nimi samochód elektryczny będzie mógł przejechać mniej więcej taką samą trasę na pojedynczym ładowaniu. Nasze SMCs, podobnie jak współczesne urządzenia litowo-jonowe, mogą być jeszcze ulepszone pod względem gęstości energii. Jednak SMC mogą być ładowane w ciągu minut (prawdopodobnie w mniej niż minutę), a akumulatory litowo-jonowe wymagają godzin ładowania - mówi Bor Z. Jang, współzałożyciel Nanotek Instruments.

Nanotek i jego firma-córka, Angstron Materials, która współpracowała przy SMC, specjalizują się w badaniach nad nanometeriałami. Angston to największy na świecie producent płytek nanografenowych (NGP).

Jak widzimy, SMC łączą zalety baterii i superkondensatorów. Te pierwsze charakteryzują się większą gęstością energetyczną, te drugie - większą gęstością mocy. Nanotek i Angstron stworzyły nową architekturę urządzenia do przechowywania energii, która potencjalnie może zrewolucjonizować przemysł samochodowy.

Kluczem do sukcesu są anoda i katoda wyposażone w olbrzymie powierzchnie grafenowe. Podczas produkcji naukowcy umieścili na anodzie metaliczny lit (w postaci cząsteczek lub folii). W czasie pierwszego rozładowania, dochodzi do jonizacji litu, w wyniku czego pojawia się znacznie większa liczba jonów niż w urządzeniach litowo-jonowych. W czasie pracy urządzenia jony migrują poprzez płynny elektrolit do katody. Z kolei podczas ładowania, olbrzymia liczba jonów litu szybko przechodzi od katody do anody. Dzięki wielkiej powierzchni obu elektrod możliwe jest szybkie przesyłanie dużych ilości jonów. Dzięki temu, że jony litu przemieszczają się pomiędzy porowatymi powierzchniami elektrod udało się wyeliminować czasochłonny proces interkalacji.

Naukowcy prowadzili badania z różnymi rodzajami grafenu i mówią, że konieczne są dalsze eksperymenty. Chcą teraz przede wszystkim skupić się na zwiększeniu żywotności swojego urządzenia. Dotychczasowe badania wykazały, że może ono zachować 95% pojemności po 1000 cykli ładowania/rozładowania, a nawet po 2000 cykli nie zauważono, by dochodziło do powstawania zmniejszających pojemność akumulatorów kryształów dendrytycznych.

Nie widzimy żadnych poważniejszych przeszkód, które mogłyby uniemożliwić komercjalizację technologii SMC. Chociaż grafen jest obecnie drogi, to Angstron Materials pracuje nad technologiami umożliwiającymi jego produkcję na skalę przemysłową. Przewidujemy, że w ciągu najbliższych 1-3 lat jego cena dramatycznie spadnie - mówi Jang.
Autor: Mariusz Błońsk
http://phys.org/ 


http://www.chip.pl/news/wydarzenia/nauk … o-jonowe-1 | 17.01.2013
Akumulatory litowo-jonowe będą trwalsze i bezpieczniejsze.
NADCHODZI REWOLUCJA: ELASTYCZNE BATERIE LI-ION!
Naukowcy z Korei Południowej zbudowali pierwsze na świecie, elastyczne baterie litowo-jonowe z płynnym, polimerowym elektrolitem.

Naukowcy z Korei Południowej zbudowali pierwsze na świecie, elastyczne baterie litowo-jonowe z płynnym, polimerowym elektrolitem.

Badacze nałożyli na całej powierzchni baterii specjalny nanomateriał, który tworzy płynny elektrolit polimerowy (który nie jest cieczą), zamiast stosowanych dzisiaj rozpuszczonych soli litowych (w bateriach Li-ion) lub stałego elektrolitu polimerowego (w bateriach litowo-polimerowych).

Dzięki zastosowaniu trwałych, ale elastycznych materiałów, zamiast cieczy, nowe baterie mogą uzyskać znacznie wyższą stabilność, niż obecne ogniwa. Ponadto będą znacznie mniej narażone na przegrzanie lub zapalanie się.


http://www.memorizer.pl/news/super-akum … !,195.html
Kluczem do tej technologii jest pokruszenie metali w stanie stałym znajdujących się w dotychczasowych akumulatorach, do cząsteczek o nano-rozmiarach i zawieszenie ich w cieczy. Takie akumulatory, znane jako „pół-stałe pływające ogniwa”, przechowują swoją moc w czarnej zawiesinie, która przypomina olej samochodowy, a nazwana została „Cambridge Crude”. Ponieważ akumulator jest w stanie ciekłym, możliwe, że uda się wykorzystać tę technologię do „nalewania energii” w elektrycznych samochodach, tak jak na normalnej stacji paliw.

Jednak owe „pół-stałe” mogą pomieścić dwa razy tyle energii, co przeciętne litowo-jonowe, co oznacza także, że możliwe będzie wyprodukowanie lżejszych aut, lub o większej mocy.

Nowoczesne akumulatory mogą być także tańsze w produkcji niż popularne. Podsumowując, odkrycie to stanowi tanie rozwiązanie dotyczące produkowania nośników energii, dzięki któremu ta ze źródeł odnawialnych byłaby znacznie tańsza, a elektryczne samochody stałyby się prawdziwą konkurencją dla normalnych aut.
Źródło: grist.org
Katarzyna Sokół


http://www.tabletowo.pl/2013/02/15/wkro … mulatorow/ | 15.02.2013
WKRÓTCE CZEKA NAS REWOLUCJA W DZIEDZINIE AKUMULATORÓW?
Rewolucja na rynku akumulatorów, dzięki naukowcom z USC, University of Southern California.

Naukowcy wpadli na pomysł wykorzystania krzemowych, elastycznych nanodrutów w anodach akumulatorów litowo-jonowych. Takie rozwiązanie pozwoli na szybsze ładowanie urządzeń elektronicznych, zwiększenie pojemności akumulatorów i żywotności ich ogniw. Jak bardzo? Może się udać osiągnąć trzykrotnie większą pojemność akumulatora, ponowne naładowanie w ciągu 10 minut i ponad 2000 cykli ładowania. Can’t wait!

http://www.engadget.com/2013/02/13/usc- … he-energy/


http://www.benchmark.pl/aktualnosci/aku … wanie.html | 2013-02-16
AKUMULATORY O OGROMNEJ POJEMNOŚCI I WYDAJNOŚCI DZIĘKI SFERYCZNYM KRZEMOWYM NANOCZĄSTKOM
Pracownicy Uniwersytetu Południowej Kalifornii opracowali nowy typ baterii litowo-jonowej.
Jako element anody wykorzystano krzemowe nanocząstki o porowatej strukturze, takiej samej, jaką mają nanorurki. Dzięki ich zastosowaniu udało się trzykrotnie zwiększyć pojemność akumulatorów, w porównaniu z już istniejącymi, a zarazem zachować niską cenę. A to nie jedyne korzyści, jakie niesie zastosowanie nanotechnologii.
Czego byśmy jeszcze chcieli? Większej liczby cykli ładowanie-rozładowanie, które nie degradują jakości akumulatora, i bardzo szybkiego ładowania. Pracownicy USC twierdzą, że są w stanie spełnić te wymagania. Przynajmniej w pewnym zakresie, bo przecież idealna bateria to taka, która działa latami bez doładowywania. Nowa technologia pozwala docelowo zwiększyć standardową liczbę cykli ładowanie-rozładowanie do 2000, co ucieszy producentów urządzeń z akumulatorami wmontowanymi na stałe. A 10-minutowy czas ładowania w pełni rozładowanego akumulatora sprawi, że użytkownicy wybaczą nawet niezbyt wydajne akumulatory stosowane w niektórych urządzeniach.

Porowata struktura sferycznych nanocząstek jest kluczem do sukcesu.
Baterie, akumulatory wykorzystujące sferyczne nanocząstki jeszcze nie zalegają magazynów w oczekiwaniu na transport do sklepów, ale technologia jest bliska komercjalizacji. Zdaniem USC nastąpi to w ciągu najbliższych 2-3 lat.
Stworzenie działającego akumulatora litowo-jonowego z krzemową anodą to zdaniem badaczy zwieńczenie wieloletnich prób zastosowania tego materiału. Szansą było już zastosowanie nanorurek zamiast zwykłych płytek, ale nanorurki są trudne w masowej produkcji. Na szczęście można je zastąpić sferycznymi nanocząstkami, które są łatwiejsze w wytwarzaniu. Wytrawiono w nich pory, które nadały im podobne własności jak w przypadku nanorurek. W przyszłości planowane jest zastąpienie również materiału katody efektywniejszym.
Źródło: USC, http://www.thenanoresearch.com (schemat)


Nowe elektrody zwiększą pojemność superkondensatorów
http://www.elektroonline.pl/news/4561,N … densatorow | 12 październik 2011


http://automatykab2b.pl/katalog-produkt … iona-cykli | 2012.12.02
SUPERKONDENSATORY 12/24 VDC O ŻYWOTNOŚCI 1 MILIONA CYKLI
Firma Kold Ban International wprowadza do oferty nową generację superkondensatorów KAPower do rozruchu silników i innych zastosowań impulsowych wymagających oddania do obciążenia bardzo dużej mocy w krótkim czasie.


Stanowią one alternatywę dla standardowych akumulatorów kwasowych, w odróżnieniu od których nie wykazują pogorszenia parametrów elektrycznych w długim okresie użytkowania i dają możliwość rozruchu silnika bez względu na ilość pozostałego w ogniwie ładunku (w pełnym zakresie napięć od 4 do 14,5 V).

Występują w wersjach o napięciu 12 i 24 V oraz o gromadzonej energii 35, 70 i 120 kJ. Są konstruowane z wykorzystaniem elektrod niklowych i węglowych, nieprzewodzących separatorów i alkalicznego elektrolitu wypełniającego komory.

Do najważniejszych zalet tych modułów należy zaliczyć:
    czas pełnego ładowania wynoszący zaledwie 30 sekund,
    zdolność przechowywania ładunku przez okres 2 lat,
    żywotność 1 miliona cykli lub 15-20 lat,
    niewrażliwość na temperaturę otoczenia (normalna praca już od -50°C),
    znaczącą redukcję masy w porównaniu ze standardowymi akumulatorami,
    bezobsługową pracę,
    możliwość łączenia szeregowego i równoległego,
    zgodność z wymogami militarnymi.

Więcej na http://www.st.com


ARP S.A. będzie poszukiwać produktów rynkowych wykorzystujących grafen wytwarzany według polskiej technologii. Za wdrożenie wybranych zastosowań odpowiedzialna będzie powołana przez ARP S.A. spółka celowa Nanocarbon, której akt założycielski podpisany został 4 listopada 2011 r. Polska technologia wytwarzania grafenu jest jedną z wiodących w skali światowej. Konsorcjum zdolne do wytwarzania produktu na bazie grafenu lub innych nanostruktur węglowych ma szansę powstać już na przełomie 2012 i 2013 r.
http://www.arp.com.pl/wsparcie_innowacyjnosci.aspx


Superkondensatory, koła zamachowe
http://www.ozewortal.pl/files/prezentac … nsator.pdf


Badania in-situ kondensatorów elektrochemicznych nowej generacji
http://www.swiss.opi.org.pl/sighted/pro … generacji/ 


Elastyczne i przeźroczyste superkondensatory
http://evertiq.pl/news/9587 | 21.11.2012


„Wieczny” akumulator z regulacją napięcia wyjściowego
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2462506.html

Apartment Dresden 3 OG links Toamanahere Guesthouse restauracje Ciechocinek